مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله شهرک امام خمینی رحمه الله علیه فومن

برنامه های مسجد بعد از نماز مغرب و عشاء: شنبه ها پخش فیلم برای بزرگسالان؛ یک شنبه ها جلسه سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری؛ دوشنبه ها کلاس آموزشی ترتیل قرآن؛ سه شنبه ها قرائت دعای توسل؛ چهارشنبه ها برگزاری حلقه صالحین؛ پنج شنبه ها برگزاری حلقه صالحین، قرائت سوره جمعه و دعای فرج؛ جمعه ها قرائت دعای فرج، پخش فیلم برای کودکان *** قرائت دعای پرفیض ندبه صبح های جمعه ساعت 7:30 *** بین نماز مغرب و عشاء شنبه ها تفسیر قرآن، دوشنبه ها آموزش احکام، چهارشنبه ها نهج البلاغه
مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله شهرک امام خمینی رحمه الله علیه فومن

پایگاه خبری فعال ترین مسجد شهرستان فومن (بر اساس پورتال ملی مساجد) به همت واحد فرهنگی

تبلیغات

اوقات شرعی


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی
دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ
دیگران از مسجد ما می گویند

قرارگاه فرهنگی سراج

آخرین نظرات
نویسندگان

زیارت مساجد حنانه، سهله و کمیل

جمعه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۳۴ ب.ظ

در روز سوم سفر کاروان زیارتی مسجد به عتبات عالیات، زائران از مسجد حنانه، مسجد کمیل بن زیاد و مسجد سهله دیدن و اعمال مربوطه را به جای آوردند.

حنانه یعنی گریه کننده، مسجد حنانه را به خاطر این حنانه می خوانند که بنا بر اعتقاد شیعیان این مسجد دو بار برای امامان گریه کرده است: یک بار برای امام علی علیه السلام وقتی پیکر مبارک آن حضرت را برای دفن از کوفه به نجف حمل می کردند و یکبار هنگام حمل سرهای شهدای کربلا به کوفه وقتی سر مبارک امام حسین را بر روی زمین آنجا گذاشتند.

کمیل بن زیاد نخعی یمانی از یاران امام علی و امام حسن(علیهما السلام) است. رجال شناسان او را به صفات «شجاع، زاهد و عابد» ستوده اند. وی از بزرگان تابعین و یکی از هشت عابد و زاهد معروف کوفه در زمان خود بود.دعای کمیل، یادگار امام علی(علیه السلام) از دعاهای معروف و مشهور میان شیعیان است که آن را شبهای جمعه با سوز و گداز قرائت می کنند. مولای عارفان این دعا را که به دعای «حضرت خضر» نیز مشهور است، به کمیل بن زیاد نخعی آموخت.

مسجد سهله (نام‌های دیگر: مسجد سهیل، بنی‌ظفر، عبدالقیس) یکی از مشهورترین مساجد اسلامی است که در قرن اول هجری توسط قبایل عرب در کوفه در سمت شمال غربی مسجد جامع کوفه به فاصله حدود دو کیلومتر ساخته‌شده‌است. این مسجد یکی از کهن‌ترین مساجد منتسب به حجت بن الحسن، امام دوازدهم، شیعیان است. مسجد سهله در شرق نجف یعنی در شهر کوفه قدیم قرار دارد، در مجموعه روایات با تعابیر مختلفی از جایگاه معنوی و منزلت مسجد سهله یاد شده است. می توان گفت از اخبار چنان معلوم می شود که بعد از مسجد اعظم کوفه مسجدی به فضیلت این مسجد وجود ندارد.

زائران عتبات عالیات عصر امروز به گشت زنی در بازار نجف مشغول بودند. شب هنگام هم به حرم امام علی علیه السلام مشرف شدند.

وب دایرکتوری