مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله شهرک امام خمینی رحمه الله علیه فومن

برنامه های مسجد بعد از نماز مغرب و عشاء: شنبه ها پخش فیلم برای بزرگسالان؛ یک شنبه ها جلسه سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری؛ دوشنبه ها کلاس آموزشی ترتیل قرآن؛ سه شنبه ها قرائت دعای توسل؛ چهارشنبه ها برگزاری حلقه صالحین؛ پنج شنبه ها برگزاری حلقه صالحین، قرائت سوره جمعه و دعای فرج؛ جمعه ها قرائت دعای فرج، پخش فیلم برای کودکان *** قرائت دعای پرفیض ندبه صبح های جمعه ساعت 7:30 *** بین نماز مغرب و عشاء شنبه ها تفسیر قرآن، دوشنبه ها آموزش احکام، چهارشنبه ها نهج البلاغه
مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله شهرک امام خمینی رحمه الله علیه فومن

پایگاه خبری فعال ترین مسجد شهرستان فومن (بر اساس پورتال ملی مساجد) به همت واحد فرهنگی

تبلیغات

اوقات شرعی


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی
دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ
دیگران از مسجد ما می گویند

قرارگاه فرهنگی سراج

آخرین نظرات
نویسندگان

۲۱ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است


دومین جلسه نشست تخصصی سیر مطالعاتی استاد شهید مرتضی مطهری با حضور امام جماعت محترم مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و چند تن از جوانان مسجد برگزار شد.

خلاصه مباحث این هفته در ادامه مطلب

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۳ ، ۰۸:۱۳
گزارشگر مسجد
با پایان مراسم دهه اول ماه محرم، هر روز بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و قرائت یک صفحه قرآن با ترجمه، زیارت عاشورا قرائت و سپش حجت الاسلام بشارتی امام جماعت مسجد به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. در پایان جوانان و نوجوانان مسجدی به ستایش اهل بیت علیهما سلام می پردازند. لازم به ذکر است مانند سال قبل، به ابتکار هیأت امنای مسجد و همراهی اهالی محترم شهرک امام خمینی (ره) هر کس که مایل باشد می تواند متولی برگزاری مراسم به مدت یک یا چند شب به نیت خیرات برای اموات خود باشد.

از این پس گزارش کلی برنامه های روزانه مسجد از جمله نمازهای جماعت، قرائت قرآن، قرائت دعای ندبه و توسل، پخش مجله تصویری، و تاپایان ماه صفر قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی امام جماعت محترم به صورت موردی در وبلاگ قرار خواهد گرفت. در صورت برگزاری مراسم ویژه یا رخ دادن حادثه ای خاص انشاالله خبررسانی خواهد شد.

تصاویر بیشتر از شب اول مراسم (که به نیت خیرات اموات و با هزینه بانی حقیقی برگزار شد) در ادامه مطلب
۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۳ ، ۱۷:۰۶
گزارشگر مسجد

آخرین مراسم ویژه ی دهه اول محرم سال 1393، که به لطف حضور سخنران و مداحان اهل بیت تا سه رورگزاری هم تمدید شده بود، برگزار شد. مطابق معمول شب های پنج شنبه پیش از این با اجازه ی امام جماعت محترم بلافاصله بعد از قرائت قرآن و ترجمه، مجله ی تصویری پخش شد. سپس امام جماعت مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله طی سخنانی از تمام افرادی که در برگزاری مراسم دهه اول محرم کمک کردند تشکر نمودند. ایشان همچنین پیرامون طلب مغفرت برای اموات و اعمال شب جمعه نکاتی را ذکر کردند. بعد از قرائت زیارت عاشورا و برادر حقیقت طلب مداحی کردند و در خاتمه از همه طلب حلالیت نمودند. در ادامه نیما دلجو نونهال مسجدی و امیررضا پورهمدم نیز به نوحه خوانی پرداختند. پس از ادامه عزاداری با نوای برادر صفری، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین صفوی به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان در ابتدای سخن به تشریح ماجرای دفن اجساد شهدای کربلا توسط قبیله ی بنی اسد پرداختند و سپس در انتقاد از بیان مکرر عبارت عابد بیمار در توصیف حضرت سجاد علیه السلام گفتند ایشان بنا بر مصلحتی در روز عاشورا به قدری بیمار شدند که تکلیف جنگ از ایشان ساقط شد و نه اینکه همیشه دبیمار بوده باشند. حجت الاسلام صفوی با بیان این نکته که امام حسین علیه السلام در وداع آخر، دعایی را از حضرت زهرا سلام الله علیها برای امام سجاد علیه السلام نقل می کنند افزودند امام حسین با این کار به امام بعدی راه را نشان دادند که دیگر باید جنگ نرم را شروع کنید به طوری که صحیفه سجادیه دربردارنده ی تمامی ابعاد معارف اسلامی است و همینطور امام باقر و صادق علیهما السلام با تربیت شاگرد موجب حفظ اسلام و تشیع شدند.

تصاویر بیش تر در ادامه مطلب

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۳ ، ۲۱:۰۷
گزارشگر مسجد

بعد از برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حاج آقا بشارتی و بیان نکاتی اط طرف ایشان، غذای نذری بین نمازگزاران و اهالی شهرک امام خمینی رحمه الله علیه توزیع شد. گفتنی است غذای توزیع شده توسط به صورت گروهی تهیه شده بود و هر خانواده به نیت خیرات متقبل تهیه ی چند پرس غذا به قدر وسع خود شده بودند. پس از صرف ناهار، اهالی شهرک به صورت یک دسته عزاداری سینه زنی به طرف مرکز شهر و تجمع بزرگ عاشورائیان فومن حرکت کردند.

گزارش تصویری از از حرکت هیأت عزاداری مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله فومن و حضور در تجمع عاشورائیان در ادامه مطلب

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۳ ، ۲۰:۳۳
گزارشگر مسجد

امام جماعت محترم مسجد امشب در سخنان خود به مرور مباحث مطرح شده در طول شب های محرم پرداختند و اضافه کردند عاجزترین فرد کسیست که از دعا کردن عاجز است. اگر شکر نعمتی که خدا به ما داده است را به جا نیاوریم نعمت از دست ما گرفته می شود. همیشه و در هر حال راه برای توبه و بازگشت به سوی خدا باز است. بعد از قرائت زیارت عاشورا و مداحی، حجت الاسلام صفوی در بیاناتی به این نکته اشاره کردند که عجب و خودبرتر بینی باعث از بین رفتن تمام کارهای نیک در نزد خدا می شود. ایشان افزودند حالا که توفیق حضور در مجلس امام حسین علیه السلام به ما داده شده است نباید به این اعمال و رفتاری که به لطف خدا از ما سر زده است مغرور شویم و برای خود شأنی تصور کنیم. ایشان ندیدن کار خوب خود و دیدن گناهان خود را از راه های رشد دانستند.

تصاویر بیش تر در ادامه مطلب

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۳ ، ۱۷:۳۶
گزارشگر مسجد

پس از پایان مراسم سخنرانی، مداحی و سینه زنی در مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله شهرک امام خمینی شهرستان فومن، نمازگزاران و عزاداران حسینی علی رغم هوای سرد و بارانی شب شام غریبان محرم 1436 به صورت دسته جمعی به سمت مرکز شهر فومن حرکت کردند و با اهل بیت پیامبر اعظم علیهما السلام همدردی کردند.

تصاویر بیش تر در ادامه مطلب

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۳ ، ۱۵:۱۵
گزارشگر مسجد

مراسم شب یازدهم طبق معمول با سخنرانی امام جماعت مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله آغاز شد. ایشان به موضوع امتحان اشاره کردند و گفتند امتحان بیماری در یک خانواده علاوه بر آن خانواده امتحانی برای اقوام و همسایگان است. همینطور حادثه ی عاشورا فقط برای پیامبر صلی الله علیه و آله و امام حسین علیه السلام و یارانش امتحان نبود بلکه امتحانی برای تمام بشریت است که باید واکنش درستی در برخورد با آن داشته باشند. در ادامه زیارت عاشورا توسط برادران کربلایی سید الیاس صفوی و حاج محمدجواد احمدی قرائت شد. سپس برادران حقیقت طلب و صفری به روضه خوانی ومداحی پرداختند. در این بین گزارشگر شبکه استانی صدا و سیمای گیلان با حضور در مسجد گزارشی از اقامه عزای اباعبدالله علیه السلام در مسجد تهیه نمود. حجت الاسلام صفوی نیز در سخنان خود به این نکته اشاره نمودند که در نگاه الهی جنسیت مطرح نیست و زن و مرد تفاوتی ندارند. از این روست که خداوند در قرآن زن لوط و زن نوح را الگوی کافران و آسیه زن فرعون و حضرت مریم را الگوی انسان های مومن، چه زن و چه مرد، معرفی می کند. البته جنسیت از اسباب زندگی دنیایی است که به همین خاطر احکام و حقوق متفاوتی در زندگی دنیا برای مرد یا زن در نظر گرفته شده است. با این توضیح ایشان به ذکر عظمت مقام حضرت زینب سلام الله علیها پرداختند.

تصاویر بیش تر در ادامه مطلب

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۳ ، ۱۴:۵۶
گزارشگر مسجد

نماز جماعت ظهر و عصر روز عاشورای حسینی با حضور تعدادی از اهالی شهرک امام خمینی رحمه الله علیه برگزار شد. لازم به ذکر است که اکثر اهالی محترم شهرک در مراسم عزاداری و نماز ظهر عاشورای هیئات و مساجد مرکز شهر فومن و گرامیداشت یوم الله سیزده آبان شرکت کرده بودند. در ادامه حجت الاسلام دودمانی در سخنانی در شرح دلایل قرار گرفتن مسلمانان در مقابل امام حسین علیه السلام به نفوذ شیطان در دلها اشاره کردند و افزودند شیطان از طریق ایجاد کینه، زینت کردن گناه، و فرصت سوزی و کار را به فردا انداختن راهی به قلب انسان باز می کند. در خاتمه غذای نذری بین حاضرین توزیع شد.

تصاویر بیش تر در ادامه مطلب
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۳ ، ۱۶:۲۰
گزارشگر مسجد

امام جماعت محترم مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله فومن در سخنان شب دهم محرم خود با اشاره به امتحان الهی گفتند خدا بنده ها را ابتدا با نعمت امتحان می کند و در مرحله ی بالاتر با بلا. به نسبت امتحانی که انسان از یر می گذراند بلا نیز سخت تر است. بلای کربلا نیز امتحان سختی برای پیامبر اعظم صلی الله علیه بود که باعث شد او به بالاترین مقام بشری دست یابد. وی همچنین نتیجه سربلندی در امتحان را رحمت الهی دانست که همه ی ما می توانیم از آن استفاده کنیم به شرطی که با امام سنخیت داشته باشیم و بدانیم که قیام امام حسین برای چه بود. در ادامه مطالبی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری و اهمیت اجرا و نمود عملی آن در زندگی مطرح شد. زیارت عاشورای امشب توسط برادران صفوی و پورهمدم قرائت شد. در ادامه نیز مداحان اهل بیت رامین حقیقت طلب و صفری به ذکر مصیبت و مداحی پرداختند. حجت الاسلام صفوی نیز در این شب  با اشاره به دسته بندی مردم به عوام و خواص گفتند شمر لعنت الله علیه در جواب چرایی اعمالش در کربلا می گفت من وابسته به یک جریان بودم و چون سران این جریان تصمیمی گرفته بودن ما هم آن را اجرا کردیم. ایشان به این نکته اشاره کردند که خدا انسان را آزاد آفریده و به جز اطاعت از خدا و پیامبر و اولی الامر یا ائمه که از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله و ولی فقیه و مراجع که از طرف ائمه به ما معرفی شدند نمی توانیم و نباید از کسی تبعیت کنیم. عوام افرادی هستند که هر جا بیرقی به پا شد می روند و سینه می زنند. ایشان اضافه کردند که خدا هیچ کس را بدون نذیر یا هشدار دهنده رها نمی کند. در آخرت از برخی می پرسند چرا گناه کردید و از آنجا که می دانستند گناه چیست و مرتکب شدند جوابی ندارند ولی عده ای هستند که می گویند نمی دانستیم و به آنها گفته می شود که شما عقل داشتید، پیامبران فرستاده شدند، آگاهان در جامعه بودند پس دلیلی برای ندانستن وجود نداشت. در ادامه حجت الاسلام سید محمدحسین صفوی به قضیه سیزده آبان اشاره کرد و این حقیقت که امام خمینی رحمه الله علیه بدون وابستگی به اردوگاه شرق یا غرب و برخلاف قواعد سیاسی آن زمان قیام کرد. با مقایسه زمان قبل از انقلاب و بعد از آن، ایشان تاکید کردند که هرگونه تکامل، عزت، پیشرفت و استقلالی با خود سختی هایی دارد که پس از انقلاب مشکلات ما از این جنس است و دشمنان داخلی و خارجی درصدد توطئه اند و ما را رها نکرده اند.


گزارش تصویری در ادامه مطلب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۳ ، ۱۴:۴۲
گزارشگر مسجد

امام جماعت مسجد، حاج آقا بشارتی، در سخنان خود با اشاره به آیه ی دوم و سوم سوره ی طلاق گفتند: در دنیا مواقعی پیش می آید که تمام راه های حلال به روی انسان ها بسته می شود و تنها راه حرام باز می ماند و در این شرایط اگر به حرام روی نیاوریم خدا برای ما "مخرجا" قرار می دهد که زندگی انسان را عوض می کند. ایشان همچنین اضافه کردند که مراسمی که برای امام حسین علیه السلام برگزار می شود نهضتی است در قالب عزاداری و عزاداری هدف نیست بلکه اسم و قالب این حرکت است. در ادامه زیارت عاشورا توسط برادران احمدی و افروزه قرائت شد. مداحان اهل بیت علیهم السلام حقیقت طلب و صفری و محمدی پور به مداحی و روضه خوانی پرداختند. حجت الاسلام صفوی در سخنرانی امشب خود به موضوع بصیرت اشاره کردند و ضمن حدیثی گفتند مردم سه دسته اند: دانشمند ربانی، دانشجوی در طلب حقایق الهس و مردم سطحی نگر سبک وزنی که به دنبال جریان ها می روند بدون تفکر. در ادامه ایشان به مواردی تاریخی به عنوان شاهد مثال اشاره کردند. در پایان مراسم اطعام طعامی توسط خیرین شهرک امام خمینی حمه الله علیه انجام گرفت.

تصاویر بیش تر در ادامه مطلب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۳ ، ۱۴:۲۳
گزارشگر مسجد


تصاویر بیش تر در ادامه مطلب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۳ ، ۱۱:۴۶
گزارشگر مسجد

در مراسم شب هشتم محرم امام جماعت مسجد در ادامه سخنان شب های قبل به موضوع توبه و توفیق توبه اشاره کردند. در ادامه زیارت عاشورا توسط سید الیاس صفوی و امیررضا پور همدم قرائت شد. مداحان اهل بیت برادران حقیقت طلب، مشهور و صفری نیز به مدیحه سرائی، روضه خوانی و مرثیه خوانی پرداختند. در انتها حجت الاسلام محمدحسین صفوی در سخنانی پیرامون جاهلیت مدرن مباحثی مطرح کردند. در بخش بعدی سخنان ایشان به اهمیت موضوع فرزند آوری و نیاز کشور به جمعیت جوان اشاره و مباحث مهمی را مطرح کردند. پس از پایان سخنرانی در حلقه ای دوستانه از مسجدی ها پیرامون موضوع جمعیت، ازدواج و خانواده با حضور حجت الاسلام صفوی مباحثی مطرح شد.

گزارش تصویری در ادامه مطلب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۳ ، ۲۳:۲۹
گزارشگر مسجد

مراسم هفتمین شب ماه محرم با سخنرانی امام جماعت محترم مسجد آغاز شد. ایشان به سه هدیه خداوند به انسان شامل قدرت دعا، شکر و توبه اشاره کرده و به تشریح آنها پرداختند. در ادامه زیارت عاشورا با نوای امیرمحمد حاجتی و میثم محمدی پور قرائت شد. برادران حقیقت طلب و صفری به مداحی و روضه خوانی در وصف شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام پرداختند. سپس آقای علیزاده شعری در مورد حادثه ی کربلا سروده قاآنی قرائت کردند که متن کامل آن را در ادامه مطلب مب توانید بخوانید. حجت الاسلام صفوی نیز در سخنانی با اشاره به روحیه دنیاطلبی انسان بیان داشتند انسان تمایل و گرایش دارد تا کامل شود تا چیزی که ندارد را به دست آورد اگر انسان معنوی فکر نکند و خود را لذائذ معنوی و از طریق نزدیک شدن به خدا ارضاء نکند به ناچار متوسل به دنیا و قدرت و ثروت آن می شود. ایشان سپس به نمونه هایی تاریخی از افرادی که دلبسته مطامع دنیا شدند اشاره کردند. برای نمونه قارون که ثروت انبوهی به دست آورده بود خود را عامل و دلیل به دست آوردن این همه ثروت می دانست و خدا را فراموش کرده بود و همین قدرت و ثروتی که برای خود متصور بود باعث ایجاد روحیه ی استکباری در وی شد. حجت الاسلام محمدحسین صفوی به این نکته اشاره کرد که عده ای چون در صدر اسلام از پیروان پیامبر بودند و جهاد انجام داده بودند برای خود حقی بالاتر قائل بودند. در عصر حاضر هم عده ای به پشتوانه ی فعالیت های انقلابی و زندان و شکنجه ای که کشیده اند خود را محق می دانند و مخالفان خود را باروحیه ای استکباری کوتوله می خوانند. در حالی که همه ی این کارها را در نگاهی توحیدی خدا انجام داده است: وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَـکِنَّ اللّهَ رَمَى


گزارش تصویری و متن شعر قاآنی در ادامه مطلب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۳ ، ۱۵:۱۱
گزارشگر مسجد

شب ششم ماه محرم با حضور اهالی شهرک امام خمینی رحمه الله علیه برگزار شد. ابتدا حجت الاسلام بشارتی به ایراد سخنرانی پرداختند. زیارت عاشورا توسط نوجوانان مسجد برادران امیررضا پور همدم، محمدجواد احمدی، و اسماعیل افروزه قرائت شد. برادر رامین حقیقت طلب، امیررضا پور همدم و صفری به مدیحه سرائی و مرثیه خوانی پرداختند. حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین صفوی نیز در سخنانی به تفاوت لذت معنوی و مادی اشاره کردند و به حوادث تاریخی صدر اسلام از جمله آزار و اذیت هایی که بر پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وارد شد و سپس ماجرای غصب خلافت و بدعت های پیش آمده که منجر به حادثه عاشورا شد پرداختند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۳ ، ۰۲:۱۲
گزارشگر مسجد

پنجمین شب مراسم ویژه دهه اول محرم با قرائت زیارت عاشورا توسط برادر مشهور آغاز شد. در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمد بشارتی به ایراد سخنانی پیرامون تفاوت میان دین دانی و دین داری پرداختند و مشکل اصلی ما را در بخش دوم که همان دین داری و عمل به احکام الهی است دانستند. سپس مداحان اهل بیت علیهم السلام برادران حقیقت طلب و صفری به مدیحه سرائی و روضه خوانی پرداختند. در ادامه حجت الاسلام والمسلمین صفوی مباحثی پیرامون جامعه کوفه و نقش خواص در شکل گیری حادثه کربلا مطرح کردند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۳ ، ۰۱:۴۵
گزارشگر مسجد
وب دایرکتوری