مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله شهرک امام خمینی رحمه الله علیه فومن

برنامه های مسجد بعد از نماز مغرب و عشاء: شنبه ها پخش فیلم برای بزرگسالان؛ یک شنبه ها جلسه سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری؛ دوشنبه ها کلاس آموزشی ترتیل قرآن؛ سه شنبه ها قرائت دعای توسل؛ چهارشنبه ها برگزاری حلقه صالحین؛ پنج شنبه ها برگزاری حلقه صالحین، قرائت سوره جمعه و دعای فرج؛ جمعه ها قرائت دعای فرج، پخش فیلم برای کودکان *** قرائت دعای پرفیض ندبه صبح های جمعه ساعت 7:30 *** بین نماز مغرب و عشاء شنبه ها تفسیر قرآن، دوشنبه ها آموزش احکام، چهارشنبه ها نهج البلاغه
مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله شهرک امام خمینی رحمه الله علیه فومن

پایگاه خبری فعال ترین مسجد شهرستان فومن (بر اساس پورتال ملی مساجد) به همت واحد فرهنگی

تبلیغات

اوقات شرعی


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی
دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ
دیگران از مسجد ما می گویند

قرارگاه فرهنگی سراج

آخرین نظرات
نویسندگان

۱۱۴ مطلب توسط «گزارشگر مسجد» ثبت شده است


برای دریافت تصاویر وبلاگ، با کیفیت بهتر، بر روی آنها کلیک کنید.
با فرستادن صلوات روی تصویر ختم صلوات در سمت راست وبلاگ کلیک کنید
کد مسجد در پورتال ملی مساجد: 132.6

دیگران از مسجد ما می گویند (سمت راست صفحه)
اخبار مسجد در سایت ها و خبرگزاری های شهرستان و استان

همزمان با میلاد پیامبر نور و رحمت، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام، مراسم جشنی در مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله برگزار شد. در پایان مراسم صیغه وقف مسجد قرائت و از محراب جدیدالتاسیس مسجد رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین صفوی در این مراسم طی سخنانی ضمن تجلیل از شخصیت پیامبر مکرم اسلام نکاتی درباره حماسه نهم دی مطرح نموده و افزودند عده ای که پس از پیامبر اسلام خلافت را به دست گرفتند در بیت پیامبر بودند و همسران حضرت نوح و حضرت لوط که در قرآن الگوی فاسدان و فاسقان و کافران معرفی شدند وابسته به بیت نبوت بودند. اسلام با بیان این مثل ها هرگونه امتیاز به خاطر وابستگی را نفی می کند. ایشان افزودند مشکل آنجاست که جای هدف و ابزار عوض می شود. دنیا ابزاریست برای بدست آوردن دین و آخرت ولی عده ای از دین برای به دست آوردن دنیا استفاده می کنند.

در این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد و برادر آذریان به مدیحه سرائی و آقای علیزاده به شعرخوانی پرداختند.  در حاشیه این مراسم نمایشگاه پوستر "شورش اشرافیت علیه جمهوریت" با موضوع بازخوانی خیانت های فتنه گران سال 88 به کشور و ملت ایران به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید خوش روش برپا شد. ضمنا تعدادی از ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز دقایقی در این مراسم حضور یافتند.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ دی ۹۴ ، ۲۳:۲۷
گزارشگر مسجد
طرح افطاری ساده به همت اهالی شهرک امام خمینی رحمه الله علیه فومن در مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله برگزار شد.
تقویت و گسترش سبک زندگی اسلامی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و یکی از زمینه های تشکیل تمدن نوین اسلامی است. در همین زمینه چندسالی است که ایشان در ماه‌های رمضان توصیه کرده‌اند که مردم از تشریفات افطار کم کنند و کمیّت ضیافت‌شوندگان را افزایش دهند و اطعام را به صورت همگانی و عمومی انجام دهند. در همین راستا مسجد پیامبر اعظم به همت هیأت امنای مسجد، کانون فرهنگی هنری یاس کبود، نمازگزاران، بسیجیان پایگاه شهید خوش روش و پایگاه خواهران مائده، و اهالی خیر و مومن شهرک امام خمینی رحمه الله علیه اقدام به برگزاری ضیافت افطاری در روز شهادت مولی الموحدین، امیر المومنین، علیه السلام می نماید.  طبق روال سالهای گذشته، امسال نیز در روز هفدهم تیر ماه مصادف با بیست و یکم رمضان ضیافت افطاری ساده در این مکان مقدس برگزار شد. تمامی اقلام استفاده شده به همت اهالی تهیه شد و هر کس با نیت خیرات برای اموات یا ادای نذر خود در این کار خداپسندانه شرکت نمود.


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۴ ، ۲۳:۵۸
گزارشگر مسجد

مراسم شب دوم لیالی قدر با حضور اهالی شهرک امام خمینی رحمه الله علیه در مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله برگزار شد. در این مراسم که پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت طلبه گرامی حاج آقا جماعتی و قرائت قرآن روزانه آغاز شد حضرت حجت الاسلام و المسلمین نوروزیان با توجه به آیات قرآن پیرامون خصلت هایی که موجب جهنمی شدن جهنمیان میشود از جمله غرور، حسادت، تردید و ... صحبت نمودند. ایشان به خصلت منافقین در صدر اسلام اشاره کردند که در مورد صحت اصول اسلام و احکام آن تردید می کردند و مردم را به شک می انداختند و افزودند که اکنون نیز عده ای درصدد تردید افکنی در ذهن مردم انقلابی ایران هستند. حجت الاسلام نوروزیان تردید و عدم ایستادگی بر اصول حقه را از عوامل جهنمی شدن برشمردند و اضافه کردند که اکنون عده ای چنین القا می کنند که در این چند دهه که از انقلاب می گذرد اشتباه کرده ایم که در برابر استکبار ایستاده ایم. ایشان مقابله با زور و استکبار را از اصول انقلاب برشمردند. همچنین حجت الاسلام نوروزیان از افرادی که رژیم صیهونیستی را در مجامع کشور اسرائیل می خوانند شدیدا انتقاد کرده و نابودی این رژیم جعلی را از اصول نهضت امام دانستند. در ادامه مراسم شب بیست و یکم رمضان در فومن، دعای پرفیض جوشن کبیر قرائت و مراسم قرآن به سر با نوای برادران مشهور و نفیسی اجرا شد. در خاتمه، عزاداران علوی در سوگ مولای خویش امیرالمومنان بر سر و سینه زدند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۴ ، ۰۳:۳۳
گزارشگر مسجد

مراسم اولین شب از لیالی قدر همزمان با شب ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام در مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله فومن برگزار شد.

به گزارش بهجت نیوز ؛ حجت الاسلام و المسلیمن نوروزیان در ابتدای مراسم با طرح موضوع خرافات به آسیب های خرافه گرایی و ورود خرافه به دین اشاره کردند.

جناب آقای کامران مشاور فرهنگی فرماندار فومن نیز دقایقی در فضیلت ماه رمضان سخن گفته و در آخر قول مساعدت به مسجد جهت تکمیل ساختمان را دادند.

در ادامه دعای جوشن کبیر با استفاده از دیتا پروژکتور در مسجد پخش شد . تا ساعت یک بامداد که با نوای گرم برادر نفیسی مراسم قرآن به سر و دعای بک یا الله … همراه روضه خوانی و سینه زنی برگزار شد.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۴ ، ۰۳:۲۳
گزارشگر مسجد

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، شهر 30 هزار نفری فومن دارای محله‌های مختلفی است و مردم محله‌های این شهر قدیمی از دیرباز با مشکلات متعددی که به دلیل بی‌تدبیری برخی مسئولان وقت ایجاد شده، دست و پنجه نرم می‌کنند.

شهرک امام خمینی (ره) از جمله محله‌هایی است که مردم آن بسیار پیگیر برطرف شدن مشکلات منطقه خود هستند.

امشب مردم شهرک امام خمینی (ره) فومن اعضای شورای شهر و شهردار را به مسجد پیامبر اعظم (ص) دعوت کرده بودند تا خواسته‌های خود را برای انجام در محضر مسئولان شهرداری مطرح کنند.

سید رضا موسوی، ساکن محله شهرک امام خمینی (ره) فومن در جلسه مذکور با اشاره به فعالیت‌های عمرانی این شهرک،  اظهار کرد: اقدام‌های انجام شده مشکلات زندگی مردم را برطرف نکرده است.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در این محله برای دیروز و امروز نیست، افزود: این مشکلات از ابتدای ساخت شهرک همراه ساکنان بوده است.

ساکن محله شهرک امام خمینی (ره) فومن خواستار همکاری اعضای شورا شهر و شهردار این شهر برای بهسازی شهرک شد و تصریح کرد: شهرک امام خمینی (ره) نخستین شهرک فومن است.

وی عدم پیاده‌روسازی در شهرک امام (ره) را از جمله مشکلات عنوان کرد و گفت: حدود 350 خانوار در شهرک امام خمینی (ره) سکونت دارند و آمار دقیقی از زمین‌های موجود و مالکیت آنها وجود ندارد که شهرداری باید آنها را ساماندهی کند.

موسوی قراردادن سطل‌های زباله در کوچه‌ها را یکی از اقدام‌های مثبت شهرداری دانست و تصریح کرد: زباله‌ها باید به‌صورت مناسب بهداشتی به خارج از منطقه انتقال داده شوند.

ساکن محله شهرک امام خمینی (ره) فومن، خواستار اتمام پروژه خیابان سلامت و احداث سرویس بهداشتی عمومی و نام‌گذاری کوچه‌ها و لکه‌گیری خیابان‌های این شهرک شد و گفت: ممانعت شهرداری از ساخت و سازهای غیرقانونی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به کارشناسی نشدن پروژه پیست اسکیت شهرک مذکور توسط شهردار، یادآور شد: شهرداری و شورای شهر فومن به خوبی پاسخ‌گوی ما بوده‌اند و مشکلات معمولی را سریعاً برطرف کرده‌اند.

موسوی خواستار حمایت شهرداری از اتمام پروژه مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک شد و خاطرنشان کرد: مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک امام خمینی (ره) فومن با کمک‌های مردمی به این حد رسیده و خواستار کمک‌های بیشتر مردم و مسئولان هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر فومن نیز در نشست مذکور خواسته‌های مردم شهرک را منطقی و قانونی دانست و اظهار کرد: مشکلات شهرک قدیمی است اما برطرف می‌شود.

علیرضا علیدوست با بیان اینکه بیشتر خواسته‌های مردم درخواست‌های معمولی و قابل برطرف شدن دارند، گفت: در ماه‌های آینده لکه‌گیری و نام‌گذاری کوچه‌های این منطقه توسط شهرداری انجام می‌شود.

وی خواستار همیاری مردم در امر پیاده‌‌روسازی در شهرک امام خمینی (ره) شد و گفت: در صورت همیاری مردم، سنگ‌فرش‌ها و نصب آنها از سوی شهرداری انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر فومن یکی از دلایل کمبود بودجه‌های شهرداری را رکود در ساخت و سازها بیان کرد و افزود: پرداخت عوارض سالانه شهروندان در روند بودجه و شهرسازی کمک قابل توجهی به شهرداری و عمران شهری می‌کند.

وی با گله‌مندی از برخی شهروندان که عوارض خود را به خاطر مقداری تخفیف در شهرهای هم‌جوار پرداخت می‌کنند، خاطرنشان کرد: شهرها را مردم می‌سازند و مدیران شهری تنها آن را مدیریت می‌کنند.

به گزارش فارس، در نشست مذکور شش نفر از اعضای شورای اسلامی شهر فومن و شهردار حضور داشتند که در پایان حقوق یک ماه اعضای شورای این شهر برای ساخت مسجد پیامبر اعظم (ص) تقدیم هیئت امنا مسجد شد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۴ ، ۲۳:۱۶
گزارشگر مسجد

صبح جمعه 11 اردیبهشت در آستانه ولادت با سعادت امام علی علیه السلام، نمازگزاران و بسیجیان شهرک امام خمینی در گردش دسته جمعی چند ساعته ای در دوعالم کوه آلیان شرکت کردند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۱۹
گزارشگر مسجد

دوشنبه سوم فروردین ماه مراسم فاطمیه دوم همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره در مسجد پیامبر اعظم برگزار شد. در این مراسم برادر صفری به مدیحه سرائی و ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام پرداختند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۴۵
گزارشگر مسجد

همزمان با هفته درختکاری با حضور نمازگزاران، بسیجیان پایگاه شهید خوش روش و مائده، فرمانده حوزه شهری شهید دستغیب بسیج و اعضای شورای شهر فومن در محوطه اطراف مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و پایگاه مقاومت بسیج شهید خوش روش نهال های درخت کاشته شد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ اسفند ۹۳ ، ۲۲:۰۵
گزارشگر مسجد

امام جماعت، هیئت امناء و نمازگزاران مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، جمعه 17 بهمن، برای دومین شب متوالی به دیدار زائران عتبات عالیات رفتند. در این دیدارها زائران در مورد حال و هوای سفر و مکانهایی که توفیق زیارت آن را یافته بودند نکاتی را بیان نمودند. همچنین حجت الاسلام بشارتی با ذکر احادیثی در مورد اهمیت و فضیلت زیارت مرقد شریف امام حسین علیه السلام، حاضرین را به فیض رساندند. خواهران نمازگزار هم، مانند دیشب، به طور جداگانه به دیدار زائران کربلا و نجف رفتند.

زائران اعزامی از مسجد که سه شنبه هفته گذشته از شهرک امام خمینی رحمه الله علیه فومن رهسپار عتبات عالیات شده بودند، صبح دیروز، پنج شنبه، وارد فومن شدند.

امشب پس اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، دعای فرج قرائت شد و همچنین خانواده دو تن از زائران کربلا در مسجد به توزیع شام اقدام نمودند.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۷ بهمن ۹۳ ، ۲۲:۱۲
گزارشگر مسجد

دعای ندبه صبح جمعه ساعت 7:30 در مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله فومن برگزار شد. این مراسم همراه با صرف صبحانه، با حضور نمازگزاران و اهالی محترم شهرک امام خمینی رحمه الله علیه برگزار شد.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۷ بهمن ۹۳ ، ۰۹:۰۳
گزارشگر مسجد

امام جماعت، هیئت امناء و نمازگزاران مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، پنج شنبه 16 بهمن، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به دیدار زائران عتبات عالیات رفتند. در این دیدارها حجت الاسلام بشارتی با بیان حدیثی از معصومین علیهم السلام و زائران با بیان نکاتی از سفر زیارتی خود بر معنویت مجلس افزودند. همچنین خواهران نمازگزار به طور جداگانه به دیدار زوار کربلا رفتند.

زائران اعزامی به عتبات عالیات که هفته گذشته از شهرک امام خمینی رحمه الله علیه فومن رهسپار عراق شده بودند، صبح امروز وارد فومن شدند.



موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۶ بهمن ۹۳ ، ۲۳:۱۳
گزارشگر مسجد
اولین کاروان اعزامی مسجد پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله فومن به عتبات عالیات صبح روز پنج شنبه 16 بهمن وارد فومن شدند. زائران با ورود به شهرک امام خمینی رحمه الله علیه فومن، نماز صبح روز پنج شنبه را به امامت حجت الاسلام سیدی در مسجد اقامه نمودند.
کاروان مسجد از سوی دفتر راهیان نور مشعر فومن با مدیریت آقای سید رضا موسوی صبح روز سه شنبه 7 بهمن از روبروی مسجد بدرقه شده بودند. ان شاء الله دومین کاروان زیارتی مسجد نیمه دوم اسفند ماه امسال به زیارت مشاهد مشرفه عراق اعزام خواهند شد.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ بهمن ۹۳ ، ۰۷:۳۴
گزارشگر مسجد

جلسه هفتم آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم روز چهارشنبه 15 بهمن پس از نماز مغرب و عشاء برگزار گردید. در این جلسه استاد گرامی، آقای محمدی پور پس از مرور مباحث گذشته در مورد قرائت صحیح کلمه "الله" توضیحاتی ارائه نمودند.

در صورتی که حرکت قبل از کلمه الله یکی از حرکات ُ یا  َ باشد برای تلفظ الله حرکت حرف ل، آ می باشد

در صورتی که حرکت قبل از کلمه الله،  ِ باشد برای تلفظ الله حرکت حرف ل، َ  می باشد

در پایان قرآن آموزان به قرائت آیاتی از قرآن پرداختند که اشکالاتشان توسط استاد محترم گوشزد گردید.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۵ بهمن ۹۳ ، ۲۳:۳۱
گزارشگر مسجد

مسابقه دو ویژه دهه مبارک فجر با حضور کودکان دوره ابتدایی شهرک امام خمینی رحمه الله علیه و آله برگزار شد. در این مسابقه که بیست نفر شرکت داشتند آقایان سیدرضا میرکروبی، امیر هنرپاک، و امیرحسین اشجاری به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند. این مسابقه که ساعت 15 روز سه شنبه 14 بهمن ماه برگزار شد، دوندگان فاصله پل ورودی شهرک امام خمینی رحمه الله علیه را تا مقابل سالن ورزشی حجاب در انتهای شهرک دویدند. جوایز برندگان مسابقه امروز، هفته آینده در مراسم ویژه دهه فجر مسجد اهدا خواهد شد.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۴ بهمن ۹۳ ، ۱۷:۰۵
گزارشگر مسجد
وب دایرکتوری